8 czerwca 2014

Curry z krewetkami w stylu Mangalore

Bardzo szybkie i łatwe curry z krewetkami w dość rzadkim sosie. Dłużej zejdzie ugotowanie ryżu niż samego dania. Krewetki można użyć dowolne, myślę że nawet mrożone. U mnie będą duże białe krewetki niemal w całości. Tylko pozbyłam się zewnętrznego szkieletu i wąsów. Gotowane w całości zostawiają smak w sosie. Potem wyrzucam niejadalne części w trakcie jedzenia. 

SKŁADNIKI:

  • krewetki - około 400 g, rodzaj dowolny, mogą być w całości lub samo mięso. Mogą być mrożone.
  • suszone papryczki chilli - 8 sztuk, wychodzi raczej ostro, można dać np. 2-4.
  • nasiona kolendry - 1 duża łyżka
  • pasta z tamaryndu - 1 łyżeczka, ja miałam tylko tamarynd w pulpie
  • starty kokos - 1 łyżka, ja dałam więcej
  • mleczko kokosowe - kilka łyżek, u mnie około 4 łyżki
  • asafetyda - 1/2 łyżeczki
  • kurkuma - 1/3 łyżeczki
  • sól
  • olej - roślinny lub kokosowy

1. Krewetki obtoczyć solą, asafetydą i kurkumą. Odstawić na 1 godzinę lub krócej.


2. Na niewielkiej ilości oleju podsmażyć suszone papryczki chilli oraz nasiona kolendry.


3. Do blendera wrzucić: to co podsmażone, starty kokos, tamarynd. Dodać trochę wody. Zmiksować na pastę. 


4. Na patelni rozgrzać odrobinę oleju. Wrzucić pastę, a po chwili zalać wodą (max 1 szklanka). Sos ma być średnio-gęsty. Dolać mleczko kokosowe. Gdy sos bulgocze wrzucić krewetki. Gotować aż będą gotowe (zależy od wielkości krewetek). U mnie to trwało 4 minuty. Jak będą gotowe to się skręcą w sprężynkę.


5. Podawać z ryżem - zazwyczaj białym, może być brązowy. W tym daniu świetnie smakuje surowa cebula. Można pokroić w kostkę i posypać po wierzchu. Lub tak jak w Indiach pokroić w plastry, polać je sokiem z limonki i zagryzać. (Niektórzy jeszcze surową cebulę posypują chilli w proszku). 



SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Wasze komentarze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...